Jak zwiększyć ruch na blogu II

Kiedyś już coś na ten temat pisałam KLIK. Zresztą cały Internet jest pełen wpisów udzielających rad na ten temat. I tak przeglądając  te wpisy zauważyłam, że dużo w nich się powtarza np:
- komentuj na innych blogach
- udzielaj się na forach
- pisz systematycznie
- napisz coś kontrowersyjnego
- pisz ciekawe teksty
- zrób wyzwanie lub konkurs
- publikuj gościnne wpisy itd.
Oczywiście te rady są bardzo dobre i sama z nich korzystam, ale dorzucę jeszcze do tej listy swoje trzy grosze. I żeby nie było, ekspertem od blogowania nie jestem, ale siedzę w tym blogowem świecie ładnych kilka lat i z własnego doświadczenia mogę coś dodać. Jak zwiększyć ruch na blogu?



1. Zmień szablon na bardziej przejrzysty. Zaznacz wyraźnie etykiety, poukładaj wszystko, żeby czytelnik wiedział gdzie szukać interesujących treści. Najlepiej jak na blogu masz układ kafelkowy. Jeszcze niedawno byłam przeciwniczką takiego układu. Wolałam, żeby po wejściu na bloga był widoczny od razu cały wpis. Teraz zmieniłam szablon i widzę wyraźną różnicę w statystykach. Dlaczego? Jak ktoś przez przypadek wejdzie na Twój blog i widzi tylko jeden cały wpis, który kompletnie go nie interesuje, to wyjdzie z takiego bloga i raczej do niego nie wróci. Jak masz układ kafelkowy to przypadkowy czytelnik widzi kilka wpisów na pierwszej stronie. Może pierwszy i drugi kompletnie go nie zainteresuje, natomiast trzeci już jest dla niego ciekawszy i tym samym możesz zyskać stałego czytelnika.

2. Polub się z Disquisem -  długo nie byłam do niego przekonana, a teraz go zachwalam na wszystkie strony. Dlaczego warto go mieć u siebie możecie przeczytać TUTAJ. Najbardzie lubię go za to, że przychodzą powiadomienia o komentarzach. Wtedy wiem kiedy mój komantarz zostanie przeczytany i kiedy dostanę na niego  odpowiedź. Wcześniej miałam komentarze z blogera i raczej nie odpowiadałam na komentarze czytelników bo i tak wiedziałam, że tych moich odpowiedzi nie zobaczą. Większość zostawia komentarz i nie wraca ponownie do tego wpisu. Chyba , że masz disquisa, wtedy możesz czytelnikom zadawać pytania, może nawiązać się jakaś ciekawa dyskusja i czytelnicy wracają chętnie na Twojego bloga.

3. Linkuj wewnętrznie w swoich wpisach, tak jak ja zrobiłam to dzisiaj. Może akurat ktoś przeoczył jakiś Twój wpis i chętnie go przeczyta jeśli tylko mu uświadomisz że taki istnieje.

To tylko takie moje trzy rady, które są wypróbowane i się sprawdzają. Chętnie poczytam jakie techniki stosujecie na swoich blogach:)
Pozdrawiam





Komentarze

SEJF

:)