Kilka słów o współpracach blogowych

Zarabianie na blogach już nikogo nie dziwi. Jeśli kochasz blogować i możesz jeszcze na tym zarobić to dlaczego nie? Chociaż zdania na ten temat są podzielone. Ja, nie ukrywam, jeśli mam taką możliwość i mogę coś na tym blogowaniu zarobić, to korzystam z tego. Na pewno zauważyliście, że czasami na tym blogu pojawiają się posty sponsorowane, czasami są recenzje różnych produktów. Nawiązanie współpracy z firmami nie należy do łatwych rzeczy, ale są miejsca w internecie, które tę sprawę ułatwiają. 


1. Pierwszym i moim zdaniem najlepszym miejsce jakie do tej pory spotkałam jest platforma Reachblogger. Rejestrujesz się, dodajesz swoje blogi i strony na FB, przeglądasz zlecenia i jak coś ciekawego znajdziesz to zgłaszasz chęć do współpracy. Bardzo często samemu ustala się ceną za wpis sponsorowany. Zlecenia pojawiają się dosyć często, ale niestety niektóre firmy nie traktują blogerów poważnie. Spotkałam się z propozycją współpracy od pewnego sklepu z butami. Sklep życzył sobie wpisu na co najmniej 2500 tysiąca znaków, oczywiście pozytywnej opinii i jeszcze wiele różnych innych wymogów. W zamian proponował zniżkę na zakupy w sklepie 30%. Czasami ręce opadają jak widzi się takie zlecenia. Moim zdaniem platforma Reachblogger nie powinna przyjmować takich zleceń, nawet w tej sprawie do nich napisałam, ale zlecenie nie zniknęło z panelu. Pomimo takich niepoważnych ofert, pojawiają się oferty bardzo ciekawe, więc warto skorzystać. Pieniądze za zlecenia są gromadzone na naszym koncie w panelu, możliwość wypłaty od 50zł, dla tych co nie mają własnej działalności firma wystawia umowę o dzieło. 

2. Kolejnym miejscem, na jakie się przez przypadek natknęłam to platforma http://blogs4shops.pl/. Dodajesz swojego bloga i czekasz aż jakaś firma wyrazi chęć współpracy z Tobą. Niestety nie możesz przeglądać ogłoszeń, pozostaje tylko czekanie.

3. http://nextcontent.pl/  to kolejne miejsce umożliwiające znalezienie współpracy. Dodałam swoje blogi jakiś miesiąc temu, do tej pory nie zostały zaakceptowane przez administratora,więc na temat tego miejsca nic nie mogę napisać. 

Znacie jakieś inne platformy umożliwiające współpracę z blogerami? co myślicie o takich współpracach? Piszcie:)

Komentarze

  1. Nigdy nie korzystałam z takich stron ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo pomocny post, nigdy nie korzystałam z tych stron. A możesz coś więcej napisać o rozliczeniach? Jak wygląda sprawa z umową, podatkami, PITem? Ja się na tym kompletnie nie znam, a skoro Ty już otrzymywałaś wynagrodzenie za współpracę to na pewno wiesz wiecej :) Będę bardzo wdzięczna za pomoc :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na Reachblogger jak uzbierasz odpowiednią sumę to zlecasz wypłatę i dostajesz mailowo umowę o dzieło i rachunek. Uzupełniasz i wysyłasz do firmy zwykłym listem. Jak twoja umowa dojdzie to otrzymujesz na konto wynagrodzenie potrącone no podatek. Pity też podobno są wystawiane;)

      Usuń
  3. Widzisz Gosiu, mnie się wydaje, że sporo osób jest wrogo nastawiona do blogerów, którzy chcą zarabiać na swoich blogach. Niektórzy wręcz je omijają. Nie rozumiem takiej postawy. Nie każdy jest bogaty i może realizować swoje pasje. Są osoby, jak ja, które zajmują się dzieckiem, nie pracują zawodowo i każdy grosz się mu przyda. Zwłaszcza, że produkty do rękodzieła sporo kosztują. Toteż, chętnie zajrzę na strony, które wymieniłaś i dziękuję za taki wpis. Osobiście nie znam stron godnych polecenia. Ciągle jestem na etapie prób w celach zarobkowych, jednak bez większych efektów. Masz rację, że propozycje często są opłakane. Choćby na Rechblogger, tak jak napisałaś. To prawda, że trafiają się i ciekawe oferty ale z kolei trudno się do nich dostać. Ja jeszcze mam problem z odpowiedzią na nie. Nie do końca wiem co należy w niej napisać, żeby sobie pomóc w jej zaakceptowaniu przez firmę. Post na ten temat też chętnie bym przeczytała:)
    Pozdrawiam Cię i życzę powodzenia w kwestii zarobkowej.

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja nwet nie wiedziałam, że są takie strony heh ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam jedynie o Reachblogger :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

SEJF

:)