Pozwólcie psom być psami

Od dawna noszę się z zamiarem napisania tego tekstu. Trochę z innej bajki, ale muszę się wypisać.

Jak brałam małego szczeniaka to niektórzy mówili " to decyzja nie na miesiąc czy dwa, tylko na długie lata, zdajesz sobie z tego sprawę?" Tak, oczywiście, że zdawałam sobie z tego sprawę. Wzięłam szczeniaka i wiedziałam, że będę teraz za niego odpowiedzialna. Pomimo, że pogryzie mi moje ulubione buty, że będę musiała po nim sprzątać, wstawać rano by wyjść na spacer. Chociaż nie raz mnie zdenerwuje i będę miała go po prostu dość, to jest mój pies, przyjaciel, członek rodziny. Na długie lata. 



Jakiś czas temu w "Pytaniu na śniadanie" pokazywali psi hotel. Pokoje przypominające te dla ludzi, duże łóżka, kanapy. Oprócz tego psy mieli zajęcia z psim psychologiem, różne ćwiczenia. Można też było zafundować psu zabiegi spa, masaże, manicure z malowaniem i już sama nie wiem co tam jeszcze było, a było tego dużo. Nie widziałam cennika, ale mogę sobie wyobrazić, że na pewno nie jest tanio.  

Po obejrzeniu tego programu zaczęłam się zastanawiać czy tak na prawdę to wszystko jest dla psów potrzebne? Czy to nie jest tylko wymysł człowieka, żeby zaspokoić własne próżności? Bo co jest psu do szczęścia potrzebne? Właściciel, który ma czas zabrać na długi spacer, pełna miska, własne legowisko i oczywiście dużo miłości. Wiecie gdzie widziałam najszczęśliwszego psa na świecie? Całego ubabranego w błocie i kałuży. Leżał taki w tej kałuży ze szczęściem na pysku, a właścicielka załamywała ręce. 

Nie lubię jak psom nadaje się ludzkie imiona, drażni mnie jak ktoś mówi, że pies to jego synuś lub córcia, śmieszą mnie ubranka dla psów. Pies jest tylko psem, człowieka z niego nie zrobimy. Jest najukochańszym przyjacielem, członkiem rodziny, ale jest tylko psem. Dlatego, czy zabiegi spa, masaże, manicure i tysiące innych zabiegów sprawią, że poczuje się lepiej, że będzie szczęśliwy. Nie wyobrażam sobie swojego psa w takim salonie spa. Uciekał by stamtąd jak najdalej. 

Nie mam nic przeciwko hotelom dla psów. Uważam, że są bardzo potrzebne, bo czasami trzeba wyjechać gdzieś na kilka dni, a psa nie ma się komu zostawić. Czasami taki hotel to jedyne wyjście. Ale czy ten cały przepych jest potrzebny? Czy to jest robione dla psów czy dla ludzi? 

Pozwólcie psom być po prostu tym kim są - PSAMI!!! Wtedy będą najszczęśliwsze. 

Komentarze

SEJF

:)