Olejek CYTRYNOWY NATURALNY

Niedawno dostałam do testów olejek cytrynowy ze sklepu http://www.aromat.pl/.


Cytrynowy olejek eteryczny, to jeden z najpopularniejszych olejków. Idealnie nadaje się do pielęgnacji cery trądzikowe, wrażliwej oraz dojrzałej. Poprawia elastyczność naskórka, rozjaśnia przebarwienia, leczy niedoskonałości, zmniejsza widoczność porów i piegów. Sprawdzi się jako środek dezynfekujący np. w kuchni. Działa uspokajająco, eliminuje stres. Olejek cytrynowy pomaga także bólach brzucha, zaparciach, przeziębieniu, obniża gorączkę i reguluje ciśnienie.

Szczegóły produktu
Olejki eteryczne to naturalne wyciągi z roślin. Odznaczają się silnym zapachem, wodno-oleistą konsystencją i posiadają wiele właściwości terapeutycznych. Mogą być stosowane do aromaterapii, inhalacji, kąpieli, sauny, oraz bezpośrednio na skórę: do masażu lub wcierań. Ponieważ olejki eteryczne stanowią silnie skoncentrowane preparaty, przed bezpośrednim nałożeniem na ciało należy je rozcieńczyć wodą lub innym naturalnym olejem np. migdałowym lub kokosowym. Wzmacniają organizm, oczyszczają, relaksują, działają wspomagająco w leczeniu niektórych chorób. Stanowią naturalny, łagodny środek łagodzący codzienne dolegliwości.

Moja opinia:
Olejek pachnie bardzo intensywnie, ma ładny zapach cytrynowy.
Nie mam kominka do takich olejków, więc postanowiłam wykorzystać go inaczej. Skorzystałam z porad na stronie sklepu i dodałam troszkę olejku do prania. Pranie na początku ładnie pachniało,ale zapach nie utrzymał się zbyt długo. Podejrzewam, że dodałam tego olejku trochę za mało.
Kolejny eksperyment: nasączony płatek kosmetyczny wciągnęłam do odkurzacza. Przy odkurzaniu uwalniał się miły cytrynowy zapach. Przy kolejnym odkurzaniu zapach był już mniej  wyczuwalny. Może znowu za mało dodałam tego olejku?

Lubicie takie olejki? Macie jeszcze jakieś sposoby na ich wykorzystanie?

Komentarze

  1. Olejków dodaję często do pojemników w zimie, które wiszą na kaloryferach z wodą:)

    OdpowiedzUsuń
  2. nie cierpię zapachu cytryny :))

    OdpowiedzUsuń
  3. nie przepadam z takimi olejkami :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ponoć takie olejki można używać jako perfum tj. odrobinkę wcierać np. w nadgarstek czy za uchem.
    Nigdy nie używałam ale niejednokrotnie o tym słyszałam.
    Obserwuję i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Może za mało, a może olejek olejkowi nie równy :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

SEJF

:)