Kołysanka dla Ady - recenzja mojego patronatu

 Czasy PRL to moje dzieciństwo i wczesna młodość. Może nie do końca pamiętam stanie w kolejkach i pustki w sklepach. Z tym zmagali się moi rodzice. Ale dobrze pamiętam czasy bez telefonów komórkowych i bez internetu. I cóż mogę napisać? To były piękne czasy, takie normalne dla nas kiedyś, takie dziwne teraz dla moich dzieci. Cieszę się, że mogłam dorastać w innej rzeczywistości i żałuję, że moje dzieci nie mają takiej możliwości. Dlatego bardzo chętnie oglądam filmy z tamtego okresu oraz kocham książki opisujące tamte czasy. Jeśli chcecie się dowiedzieć jak było kiedyś, albo przypomnieć swoją młodość to "Kołysanka dla Ady" będzie dla Was idealną lekturą. 


W książce obserwujemy życie dwóch kobiet: Ady i jej córki Zosi. Zosia staje właśnie na zakręcie. Stawia wszystko na jedną kartę i rzuca pracę w wydawnictwie po to, żeby spełnić swoje marzenia - zostać pisarką. Na dodatek odkrywa, że jej partner życiowy Rafał, nie jest do końca z nią szczery. A nawet kobieta podejrzewa go o romans. W tym trudnym dla siebie czasie współpracuje ze swoją mamą Adrianną i spisuje jej życie. Dziewczyna planuje napisać powieść o swojej matce, bo losy Ady wydają się jej bardzo ciekawe. 


Młodość Ady przypada na trudne czasy PRL -u . Stan wojenny, pustki w sklepach, aresztowania, przesłuchiwania przez władzę. Niepewność i strach, który towarzyszył młodym na co dzień. W takim czasie Ada poznaje pewnego mężczyznę, który zawładnął jej sercem. Niestety mężczyzna po jakimś czasie znika i pozostają po nim tylko listy. Czy młodym uda się kiedykolwiek odnaleźć? Jak potoczą się losy Adrianny i jej córki Zosi?

Książkę czytało mi się rewelacyjnie, a to za sprawą lekkiego pióra autorki. Miło mi było przenieść się w przeszłość i powspominać stare czasy. Chociaż trudne to jednak wspominam je z pewną nostalgią. Podobała mi się relacja Zosi z rodzicami. Zwłaszcza z Adą. Dziewczyna zawsze może na nich liczyć i mieć ich wsparcie w każdej decyzji swojego życia. A w swoim rodzinnym domu zawsze może się schronić przed całym złem tego świata. 



"Kołysanka dla Ady" to powieść bardzo ciepła, spokojna, przy której można się zrelaksować z kubkiem kawy albo ulubionej herbatki. To powieść o odważnych kobietach, które nie bały się wyzwań i realizacji własnych marzeń. To też powieść o miłości. Pięknej chociaż czasami i trudnej. To powieść o wyborach z jakimi musi się mierzyć każda z nas. Powieść o kobietach i dla kobiet, którą bardzo polecam i cieszę się, że mogłam ją objąć swoim patronatem:)

Pozdrawiam



Komentarze

SEJF

:)