Gromadzenie danych - ankiety

 Kiedyś chciałam znaleźć sobie pracę w domu dorywczą i postawiłam na wypełnianie ankiet. Zalogowałam się do takiego panelu, dużo dobrego naczytałam się na ten temat. Wypełnianie ankiet, co to za trudność? I jeszcze za to można dostać pieniądze. Co prawda niewielkie, ale jak trafi się kilka ankiet to i zarobek wzrasta. Okazało się, że to wcale tak pięknie nie wygląda. Ankiety bardzo rzadko się pojawiały. A jak już to i tak nie zawsze się kwalifikowałam do ich wypełnienia. Praktycznie nigdy. Tylko straciłam czas, wypełniłam prawie całą ankietę i niestety dostałam komunikat, że nie jestem w grupie docelowej czy jakoś tak. Dlatego od tamtego czasu unikam takich zarobków i ... nie lubię wypełniać ankiet. 



Jednak ankiety dla wielu firm są bardzo ważne. I nawet istnieją odpowiednie firmy, które zajmują się gromadzeniem danych dla klientów właśnie za pomocą ankiet. Taką firmą jest Norstat.

Zbierać dane można na różne sposoby. I takich sposobów używa właśnie firma Norstat. Można zbierać dane:
- online
- przez wywiady telefoniczne
- wywiady osobiste, które można przeprowadzać w centach handlowych, w domu lub miejscu pracy
- przez grupy fokusowe
- albo przez tajemniczego klienta. Ta forma wydaje mi się najbardziej interesująca:)

Profesjonaliści znają się na rzeczy i wybiorą dogodną metodę gromadzenia danych dla każdego klienta. 

Lubicie wypełniać ankiety? Zarabialiście kiedyś w taki sposób?

Pozdrawiam



wpis sponsorowany

Komentarze

SEJF

:)