Nie rozumiem tej Białej Masajki

Jak tylko obejrzałam film wiedziałam, że muszę przeczytać książkę. W książkach zawsze dzieje się więcej niż na filmach. Chciałam bardziej zrozumieć kobietę, która dla masajskiego wojownika poświęciła wszystko. I wiecie co? Dalej jej nie rozumiem.


Wytłumaczcie mi jak można dla kogoś kogo się tylko zobaczyło raz, kogo się w ogóle nie zna, z kim dzieli nas ogromna przepaść kulturowa, zostawić wszystko? Całe swoje życie, dobrze prosperujący sklep, wszystkie wygody, rodzinę a nawet poświęcić swoje zdrowie? Dla pięknego Masaja, który jest analfabetą, który często przynosił swojej wybrance wstyd, oskarżał o różne wymyślone rzeczy i którego również musiała utrzymywać. Corinne miała w swojej głowie wymarzone życie z Lketingą, miała już swój scenariusz i do takiego życia dążyła za wszelką cenę, nie bacząc na przeciwności i na ostrzeżenia innych. W trakcie czytania książki aż chciałam krzyknąć: Weź się kobieto opamiętaj, zabieraj swoje zabawki i wracaj do Szwajcarii.

Główna bohaterka z wielkiej miłości zdecydowała się żyć w okropnych warunkach. Spała na podłodze, musiała myć i prać się w rzece. Nie raz cierpiała głód, była niedożywiona, chorowała na malarię, żółtaczkę, miałam zagrożoną ciążę. Jest takie powiedzenie, że miłość jest ślepa, ale żeby aż tak? A może to nie miłość tylko zwykłe pożądanie, zauroczenie jakieś?

Można zarzucić Corinne , że była okropnie naiwna, niepoważna, bezmyślna itp. Ale w tym wszystkim widzę też jej ogromną odwagę i siłę. Chciała spełnić swoje wielkie marzenie z wymarzonym mężczyzną, ale niestety nie wyszło. Na koniec ucieka wraz z córką do Szwajcarii. Ale na tym historia się nie kończy. I dlatego jestem ciekawa kolejnej książki o losach Białej Masajki już po powrocie do Szwajcarii:) 

Książkę oczywiście polecam. A dla tych, którzy interesują się modą polecam miejsce Showtrend. Znajdziecie tam przeróżne ubrania i dodatki dla kobiet na każdą okazję:)

Pozdrawiam





Komentarze

SEJF

:)