Zaczytany poniedziałek Broken Knight

 Broken Knight to drugi tom serii All Saints High. Pierwszy tom Pretty Reckless nie bardzo mi się spodobał. Bohaterowie nie do końca zyskali moją sympatię. Jak wypadła część druga?

 
Knight i Luna znają się od dziecka. Są sąsiadami, a ich rodziny przyjaźnią się ze sobą. Dzieciaki spędzają razem każdą chwilę. Luna cierpi na mutyzm wybiórczy. Jako malutkie dziecko została porzucona przez matkę. Od tamtego czasu nie mówi. Jest wychowywana przez ojca i macochę, którą pokochała jak własną matkę. Knight dla niej nauczył się języka migowego. Nauczył Lunę przeklinać w tym języku. Był jej obrońcą, przyjacielem, chłopcem z domku na drzewie. I tak miało być. Luna i Knight na zawsze razem. Ale coś poszło nie tak. Przyszła dorosłość i ich drogi się rozeszły. Przez niedomówienia i kłamstwa ich przyjaźń zawisła na włosku. Czy tych dwoje jeszcze się odnajdzie? 



Tym razem do bohaterów poczułam sympatię. Jak Darii, z pierwszej części, nie potrafiłam do końca polubić, tak Lunę polubiłam i mocno jej kibicowałam. Trochę nie rozumiałam zachowania Knighta. Jakby sam do końca nie wiedział czego chce. Z jednej strony kocha Lunę , jest dla niego całym światem, z drugiej paraduje z innymi dziewczynami i chce jej zrobić na złość. Takie typowo dziecięce zagrywki. Do tego doszedł problem z alkoholem, agresja. Knight miota się i nie potrafi poradzić sobie z własnymi emocjami. Szuka szczęścia wszędzie, a ono jest na wyciągnięcie ręki. Luna też przeszła metamorfozę, już nie potrzebuje niczyjej ochrony. Wychodzi ze swojej strefy komfortu i staje się silną, młodą kobietą. 

Podoba mi się wątek przyjaźni między głównymi bohaterami, ich wspólne dzieciństwo i bardzo silna więź. Zresztą praktycznie wszystko kręci się wokół tej dwójki, wokół ich relacji. Ich uczucie i przyjaźń jest pięknie przedstawiona. Jak również relacja Knighta z matką. Darzy wielkim uczuciem i szacunkiem kobietę, która go wychowała, która nie jest jego biologiczną matką. Scena pożegnania Knighta z mamą wyciśnie nie jedną łzę. 

W książce przewijają się bohaterowie z wcześniejszej powieści Daria oraz Pen, ale to tylko postacie drugoplanowe. 

Chociaż książka jest drugą częścią serii All Saints High to spokojnie można ją przeczytać bez znajomości pierwszej części. Nieznajomość wcześniejszej książki wcale nie przeszkadza w czytaniu. Poza tym książkę czyta się łatwo i przyjemnie. Losy bohaterów wciągają. I chociaż troszkę można się domyśleć zakończenia, to jednak nie psuje to przyjemności z czytania. Tę książkę oraz pozostałe części możecie znaleźć w księgarni Tania Książka książki dla kobiet

Pozdrawiam



Komentarze

SEJF

:)