Kraj sera i wina

 W ostatnim tygodniu pogoda dała nam w kość. Deszcz od kilku dni, dlatego właśnie w takie dni lubię przenieść się do słonecznej Francji. Właśnie w taką porę, jesienią wyjeżdżaliśmy do Francji, tam jesień była łaskawsza, a nawet zdarzał się upały. Po tych wyjazdach wspomnień mam bardzo dużo. A w tym kraju się zakochałam i chciałabym jeszcze tam kiedyś wrócić, żeby pokazać fajne miejsca swoim dzieciom:) A jest co pokazywać. Miasteczka z wąskimi uliczkami, stare urocze domy z okiennicami, palmy i ocean. A wino właśnie najlepiej smakuje tam, w kraju wina! 




Na południu Francji warto wybrać się na Dune du Pyla. Niezapomniane wrażenia! 
Dune du Pyla - ogromna wydma piachu. Jest największą pod względem objętości piasku i wysokości, wydmą w Europie. Jest położona 60 km od Bordeaux. Wydma składa się z około 60'000'000  piasku. Rozciąga się na długości 2,7 km (w kierunku północno-południowym) i szerokości 500 m (kierunek wschód-zachód). Ma wysokość 110 m, która stale wzrasta. Żeby wejść na górę trzeba pokonać 151 stromych schodków. Zawsze miałam problem z moim lękiem wysokości, ale za każdym razem udało mi się go pokonać, było warto dla takich widoków na ocean:) 







 






Stare zamki, kościoły, Jest co zwiedzać.


Bardzo lubiliśmy wybierać się na targi staroci zwane brocantami. Można tam było upolować świetne rzeczy po bardzo niskich cenach. 


Gdzie jeszcze warto się wybrać we Francji? Oczywiście nad ocean. Często było tak ciepło, że można było się kąpać, nawet w październiku. 











Byłam kilka razy we Francji, ale jeszcze nigdy w Paryżu. Mam nadzieję, że to miasto uda mi się kiedyś odwiedzić. Może zdecyduję się na zorganizowaną wycieczkę z biurem podróży. Nie każdy lubi organizować wyprawy na własną rękę. Czasami łatwiej skorzystać z zorganizowanej wycieczki, a ciekawe oferty ma ITAKA: https://www.itaka.pl/nasze-kierunki/francja.html. Może kiedyś, jak podróżowanie nie będzie ryzykowne, jak wszystko wróci do normy, pomyślę o ponownym odwiedzeniu Francji. A Francja najpiękniejsza jest właśnie jesienią:)

Pozdrawiam 


Patronem wpisu jest biuro podróży ITAKA 

Komentarze

SEJF

:)