Czy jest jeszcze miejsce na nowe blogi?

Nie raz byłam pytana, co trzeba zrobić, żeby dostawać różne rzeczy, tak jak ja, za darmo. Co trzeba? Trzeba prowadzić bloga. I to, żeby coś osiągnąć, rozbudować bloga, mieć społeczność, to trzeba nieźle się do tego przyłożyć. I to nie wystarczy miesiąc, dwa. Trzeba na to lat. Kiedy mówię, że prowadzę już bloga 8 lat, a na początku przez pierwsze lata nic nie dostawałam, to każdy macha ręką. Za długo, za dużo roboty. No właśnie... Zakładając bloga dla samych korzyści, prezentów i współprac to całkowicie nie ma sensu. Bo po kilku tygodniach albo miesiącach przyjdzie zniechęcenie, wypalenie. Jeśli się nie ma samej satysfakcji z pisania, obojętnie, czy to współpraca, czy nie, to nie ma sensu. 


Kiedyś pomagałam zakładać znajomej bloga. Poświęciłam na to trochę czasu, wszystko wytłumaczyłam. Po kilku wpisach blog został porzucony. Nikt nie komentował, nic na nim się nie działo. A jak ma się dziać, kiedy nikt nie wie, że taki blog istnieje? 

Żeby rozkręcić bloga potrzeba na to czasu, dużo czasu. I dużo pracy, samozaparcia. Bo blogowanie jest bardzo czasochłonne. Teraz jak chcę napisać coś w spokoju, muszę wstać bardzo wcześnie, kiedy dzieci śpią. Jak wstanę o 6 to jest duże prawdopodobieństwo, że będę miała przynajmniej godzinkę ciszy. 

Czy jeszcze jest miejsce na nowe blogi? Czy można się jeszcze wybić, kiedy tak dużo blogów dookoła, kiedy wszystko już było? Konkurencja duża, ale myślę, że każdy ma równe szanse. Jeśli ktoś jest niecierpliwy, to powinien postawić na pozycjonowanie swojej strony np: pozycjonowanie stron w Afterweb. Myślę, że pozycjonowanie przyśpieszy rozwój bloga, a tym samym dostarczy więcej czytelników.  Czasami warto zaufać specjalistom i zlecić prace komuś, kto się na tym lepiej zna. Jeszcze nigdy nie korzystałam z takiej usługi, ale w przyszłości może się zdecyduję. 

Czy jest jeszcze miejsce na nowe blogi? Jest, pod warunkiem, że w tym wszystkim będzie pasja i satysfakcja z pisania. 
Jest miejsce na nowe blogi? Co o tym myślicie? 

Pozdrawiam



patronem wpisu jest Afterweb

Komentarze

SEJF

:)