Ostatnio przeczytane

Deszczowa majówka sprzyjała czytaniu. Co ostatnio udało mi się przeczytać i czy polecam?



"Dziewięć dni" - Rachel jest samotną matką. Pewnego razu wybiera się ze swoim synem na spacer. Pozwala mu pobiec przodem razem z psem. Po chwili orientuje się, że chłopca nigdzie nie ma. Rozpoczynają się poszukiwania, które nie dają rezultatów. Znajduje się tylko pies ze złamaną łapą. Akcja książki rozgrywa się w ciągu 9 dni. Są podejrzani, wychodzą na jaw liczne sekrety, główne podejrzenia skupiają się na matce. Zakończenie może zaskoczyć chociaż już troszkę wcześniej można domyśleć się kto jest prawdziwym winowajcą. Zawsze najciemniej pod latarnia.

Moja ocena 4/5


"Światło między oceanami" - Poruszająca opowieść o niszczycielskiej sile niewłaściwych wyborów. O złych decyzjach dobrych ludzi. O szczęściu, z którego tak trudno zrezygnować...

Tom po powrocie z wojny obejmuje posadę latarnika na wyspie Janus Rock. Tam odnajduję ciszę i spokój. Po jakimś czasie poznaje Isabel, kobietę, która postanawia dzielić z nim los na wyspie i zostaje jego żoną. Szczęśliwe małżeństwo zostaje wystawione na ciężką próbę. Isabel po poronieniach nie może mieć dzieci chociaż tego pragnie najbardziej na świecie.
Pewnego dnia do brzegu wyspy przybija łódź ze zwłokami mężczyzny i płaczącym niemowlęciem. Ulegając namowom żony,  Tom podejmuje decyzję, która będzie miała przykre konsekwencje w życiu wielu ludzi.

Piękna i wzruszająca historia. Polecam:) 

Moja ocena 5/5


 "Nie pozwól mu odejść" - Trzy lata temu czternastoletni Ethan, syn Zoe i Jake’a, wraz z przyjacielem Joshem wymknął się w nocy z domu. Doszło do nieszczęśliwego wypadku i obaj chłopcy utonęli. Pogrążona w żałobie rodzina przeprowadziła się do Londynu i próbuje zacząć życie na nowo. Czy jednak matka może się pogodzić z odejściem swojego dziecka?
Czas płynie, niby wszystko się układa, a rodzina stara się utrzymać równowagę.  Wtedy Zoe zaczyna otrzymywać anonimowe wiadomości, które sugerują, że jej syn nie zginał w wypadku. Kobieta podejmuje własne śledztwo i przez to wiele spraw wychodzi na jaw. Okazuje się, że każdy w rodzinie ma jakieś tajemnice, a życie rodziny Zoe oparte jest na kłamstwie. 

Mroczny thriller o ludzkich sekretach, które nigdy nie powinny wyjść na jaw.

Moja ocena 5/5


"Mieć wszystko" - Liz Ward wierzy, że może mieć wszystko, że wszystko uda jej się pogodzić. Błyskotliwą karierę z rolą matki i żony. Ale to nie jest takie proste. W pracy myśli i tęskni za dziećmi, w domu czuje, ze coś ją omija. W książce przedstawione jest odwieczny problem, z którym zmagają się kobiety. Praca czy dom? Kariera czy dzieci? I jak w tym wszystkim nie mieć wyrzutów sumienia? 

Książka dość gruba, ale historia ciekawa, chociaż na początku na ciekawą się nie zapowiadała. Ja długo ją czytałam z przerwami, ale podsumowując jest ok:)

Moja ocena: 4/5


"W dół" - pod koniec wakacji Courtlandowie przyjeżdżają w Góry Skaliste. Liczą, że ten wyjazd poskleja ich związek, a osiemnastoletnia córka Caitlin  będzie mogła sprawdzić się w bieganiu. Pierwszego ranka Caitlin i jej młodszy brat Sean idą pobiegać. Kilka godzin później rodzice dowiadują się, że ich syn leży w szpitalu, a córka zniknęła. Dla rodziny rozpoczyna się koszmar i poszukiwania, które nie przynoszą rezultatów. Kiedy przestać szukać?

Przyznaję, że trudno mi się czytało tę książkę, nie raz miałam ochotę rzucić ją w kąt. Akcja zawiła, napisana tak, że czasami trzeba było niektórych rzeczy się domyślać. Dopiero przy końcu tak na prawdę mnie zainteresowała. Wydawała się bardzo ciekawa, ale trochę mnie rozczarowała. Tak na prawdę to ciekawa historia, ale ciężko napisana. 

Moja ocena 3/5

"Wspaniałość Ambersonów" - kim są Ambersonowie? To najznakomitsza rodzina  w mieście. Mieszkają w wielkim domu, wydają wspaniałe przyjęcia. Isabel, dziedziczka fortuny, wychodzi za maż za człowieka, który całe życie jest oddany pracy i interesom. Isabel ma jedynego syna Georga, którego kocha i uwielbia ponad wszystko. Chłopiec jest rozpieszczany i rośnie w przeczuciu, że wszytko mu wolno i wszystko mu się należy. 
Po latach w mieście zjawia się przyjaciel Isabel z młodości. Teraz jest biznesmenem inwestującym w automobile. Wraz z nim przyjeżdża dorosła córka Lucy. 

George gardzi samochodami, a przyjaciel matki budzi w nim ogromną złość. Podświadomie chce, żeby świat się zatrzymał. 

Historia rozciąga się na lata, jest to opowieść i upadku pewnego stylu życia. 
"Wspaniałość Ambersonów" Wydawnictwo MG

Wydawnictwo MG

Moja ocena 3/5

Co ostatnio czytacie? Polecacie?

Pozdrawiam






Moja ocena 3/5

Komentarze

SEJF

:)