Zaczytany poniedziałek - Topiel

" Nic na prawdę nic nie pomoże
Jeśli ty nie pomożesz dziś miłości"


Dobrze pamiętam powódź stulecia. Wielka woda zalewała Polskę i chociaż moje miasto nie ucierpiało to solidaryzowałam się z powodzianami. W telewizji widzieliśmy jak ludzie walczą z żywiołem, ludzkie tragedie, straty całych dobytków. I ta piosenka: Moja i twoja nadzieja. To był trudny czas i czytając książkę :"Topiel" znowu przenosimy się do tamtych wydarzeń. Do lat 90, do powodzi stulecia.

Opis wydawcy:
Pod koniec lipca 1997 roku ukraińscy żołnierze, którzy przybyli na pomoc powodzianom, dokonują makabrycznego znaleziska w korycie wciąż wezbranej rzeki. Na ułamanym, zanurzonym w wodzie drzewie wiszą zwłoki nastolatka poszukiwanego od blisko dwóch tygodni.
Niespełna miesiąc wcześniej dla czwórki młodych chłopaków – Kacpra, Darka, Józka i Grześka – właśnie rozpoczynają się wakacje. I zupełnie nie przeszkadza im, że wolne dni skąpane są w strugach deszczu, a meteorolodzy alarmują o powodziowym zagrożeniu. Są pewni, że to będzie ich lato!
Trzy dni później właśnie w Głuchołazach, maleńkiej mieścinie przy samej polsko-czeskiej granicy rozpoczyna się katastrofa zapamiętana jako Powódź Stulecia. To ona i wywołana nią lawina zdarzeń doprowadzi chłopców najpierw do wyjątkowego odkrycia, a następnie do śmierci jednego z chłopców. Którego?

Czterech chłopców rozpoczyna wakacje. I nawet nie przypuszczają, że te wakacje zapamiętają do końca życia. Zamiast bawić się, będą nosić worki z piaskiem i pakować paczki dla powodzian. A w tym wszystkim jeszcze problemy rodzinne i pierwsze miłości. W książce dużo się dzieję. Po opisie wiemy, że jeden z chłopców skończy tragicznie i czytając książkę zastanawiałam się : który ? Który będzie tym poszukiwanym i którego zwłoki zostaną odnalezione. Bo tak na prawdę każdego z chłopców na swój sposób polubiłam.
Książka ciekawie napisana, szybko się czyta i razem z bohaterami przenosimy się do lat 90, gdzie dzieci nie siedziały w internecie i nie używały komórek. Okładka książki przyciąga uwagę, a ja mogę ją z czystym sumieniem polecić.
Książkę odebrałam za punkty w serwisie


Czytam i recenzuję na CzytamPierwszy.pl
Numer akredytacji: 05/05/2020

Pozdrawiam

Komentarze

SEJF

:)