W poszukiwaniu swojego miejsca na ziemi: dom czy mieszkanie w bloku?

Są zwolennicy mieszkania w bloku, którzy za nic na świecie nie mogliby odnaleźć się w domu jednorodzinnym. Są i tacy, którzy właśnie w mieszkaniu w bloku będą czuć się jak w klatce. Zarówno mieszkanie w bloku jak i w domu mają swoje plusy i minusy.

 

Przez większość swojego życia mieszkałam w bloku i zawsze marzyłam o tym żeby przeprowadzić się do domu rodzinnego. Teraz mieszkam w domu i dalej jestem tego zdania, że dom jest dla mnie najlepszy. Pomimo takich minusów jak:
- przy domu wszystko trzeba zrobić samemu: koszenie trawy, odśnieżanie, wszystkie naprawy
- dom jest droższy w utrzymaniu
- trzeba samemu troszczyć się o opał na zimę

Mieszkanie w bloku jest dużo wygodniejsze. W zimie nie trzeba martwić się żeby w piecu napalić. Nie obchodzi nas odśnieżanie, koszenie trawników, dbanie o ogródek przy domu. Mieszkanie jest łatwiej utrzymać, a jak przyjdzie taka potrzebna to i łatwiej sprzedać niż dom. Teraz w nowoczesnych budownictwach można mieć duży taras a nawet możliwość zamontowania kominka. Możliwości jest wiele, trzeba tylko znaleźć swoje miejsce na ziemi, wymarzone osiedle jak na przykład Osiedle na Zdrowiu. 

Ja mieszkałam w małym mieszkanku w bloku i fakt, było może i wygodniej, ale nie miałam balkonu. Nie mogłam zrobić grilla przed domem. Przez ściany często było słychać kłótnie sąsiadów. Brakowało mi przestrzeni. Dlatego doceniam dom, pomimo różnych trudności, ale też rozumiem tych, którzy wybierają blok. Zwłaszcza, że teraz te nowoczesne osiedla na prawdę robią wrażenie. 

A jak to jest u Was? Mieszkanie w bloku, czy dom jednorodzinny? A może ciągle szukacie swojego wymarzonego miejsca na ziemi?

Pozdrawiam



Patronem wpisu jest "Osiedla na Zdrowiu"


Komentarze

SEJF

:)