Nie masz pomysłu na prezent? Zrób coś sam!

Rok temu koleżanka zadzwoniła do mnie: "Potrzebuję czegoś wyjątkowego na prezent, dla osoby, która ma wszystko. Znajdziesz coś takiego u siebie?"Znajomi wiedzą, że zawsze coś znajdę, a jak nie znajdę to zrobię. Przyszła do mnie, wybrała co jej się podobało, podobno prezent bardzo się spodobał. Ręcznie zrobionych, niepowtarzalnych rzeczy nie dostanie się w galeriach handlowych. 


Półki w sklepach uginają się od wszystkiego, a my coraz częściej jesteśmy już tym zmęczeni. Stojąc na środku hipermarketu czujemy się zagubieni i zniechęceni. Chcemy, żeby prezenty były wyjątkowe, miały w sobie to coś, a przede wszystkim żeby były trafione. Dlatego może, żeby nadać prezentom wyjątkowości, dobrze jest zrobić coś samemu? 


Miło wspominam czasu, kiedy gdy chcieliśmy ubrać choinkę to musieliśmy sami zrobić ozdoby. W sklepach nie było ( nasze dzieci nie będą mogły tego zrozumieć). Siadało się całą rodziną, wyciągało przeróżne papierki po czekoladkach i inne wycinanki, klej nożyczki i robiliśmy ozdoby na choinkę. Ile było przy tym zabawy i śmiechu! 
Teraz prezent możesz kupić wszędzie, nawet nie ruszając się z domu, ale może warto troszkę pomyśleć i spróbować zrobić coś kreatywnego? 
Chciałabym, jak czas pozwoli, nauczyć się robić pachnące mydełka, kule do kąpieli, albo świeczki. Fajnym pomysłem jest zrobienie kartek świątecznych, chociaż muszę się przyznać, że od dobrych kilku lat nie wysyłam wcale kartek z życzeniami. I co roku tego żałuję, co roku obiecuję poprawę. I co roku idę na wygodę, bo przecież można życzenia wysłać esemesem. A były czasy, że kartek wysyłałam ogromną ilość! 

Co jeszcze można zrobić samemu? A chociażby pierniczki, pięknie ozdobić i ładnie zapakować. Ja w tym roku właśnie mam zamiar dać w prezencie pierniczki we wcześniej ozdobionych puszkach.


Możemy również podarować ładnie zapakowane konfitury własnej roboty, wino albo dla smakosza piwo własnej roboty. Takie piwo na pewno będzie miało wyjątkowy smak. A jak takie zrobić? Wiadomo, muszą być drożdże piwne, a przepisów jak zrobić wyjątkowe piwo jest w internecie całe mnóstwo. 



Innym pomysłem może być zrobiony szalik, czapka, rękawiczki, albo kapcie. Jeśli lubimy i umiemy posługiwać się drutami lub szydełkiem to dlaczego nie? 

Myślę, że przed świętami warto odkryć w sobie twórcze talenty, a jak już zupełnie uważamy, że nie nadajemy się do pracy kreatywnej, to może warto poprosić kogoś innego. Twórczych i zdolnych osób w koło na pewno nie brakuje. 

To jak to jest u Was z prezentami? Robicie coś sami, czy wolicie kupić gotowe?

Pozdrawiam




Komentarze

SEJF

:)