Czego nauczyło mnie blogowanie, a czego powinnam się jeszcze nauczyć

Zwykła pisanina nikomu nie potrzebna, strata czasu itp. Tak za pewne myśli ten, kto z blogiem nie miał nigdy do czynienia. No bo, po co to komu potrzebne? 
A jednak przez te prawie 4 lata blogowania  czegoś się nauczyłam.

Na początku musiałam opanować tego całego blogspota. A pamiętam, że nie było łatwo. Jak dodać zdjęcie, banerki na pasek boczny? Jak mam wziąć udział w jakimś rozdaniu, jak nie wiem jak taki banerek dodać. A co z linkami, jak je wstawiać w tekst? Tych pytań i problemów było mnóstwo. Ale sama mozolnie dochodziłam do wszystkiego. Kiedyś pomagałam koleżance założyć bloga. Objaśniałam jej wszystko co i jak, a ona była zszokowana, że tyle tego jest i wszystko takie skomplikowane. Teraz to bułka z masłem, kiedyś, góra nie do pokonania:)




 Na pewno zdjęcia lepiej mi wychodzą teraz niż wtedy kiedy bloga nie miałam. Zwracam uwagę na światło, tło. Zdjęcia robione na początku blogowania były okropne. Teraz też nie są idealne, ale widać różnicę. Bo bloger musi nauczyć się zdjęcia obrabiać, a co za tym idzie znaleźć dobry program do obróbki zdjęć i oczywiście nauczyć się go obsługiwać. 

Blogowanie uczy również pisania. Pamiętam, że na początku strasznie trudno było mi sklecić kilka zdań, teraz jest dużo łatwiej. 

Tak sobie myślę, że blogowanie to cały czas nauka, doskonalenie się. Bo nauczyć się muszę jeszcze bardzo dużo. Chciałabym robić lepsze zdjęcie, pisać ciekawiej, lepiej. Chciałabym mieć więcej pomysłów na posty. Chciałabym dużo i będę się uczyć dalej. Jednak ta pisanina do czegoś się przydaje. 

Na dzień dzisiejszy chciałabym umieć sobie radzić z takimi problemami jak wyświetlanie niechcianych reklam. Bo ten problem dalej został nierozwiązany. Po wejściu na bloga często jest przekierowanie na jakąś inną stronę. Co ciekawe nie zawsze się to dzieje i nie u wszystkich, ale jednak ciągle się zdarza. Wiem jakie to jest denerwujące, tym bardziej dziękuję Wam, że mimo wszystko odwiedzacie mnie i zostawiacie komentarz. I dziękuję za wszystkie rady. Będę dalej szukać przyczyny bo muszę zwalczyć tego intruza. A jak się tego nauczę to na pewno opiszę szczegółowo.

Pozdrawiam cieplutko:)


Komentarze

  1. Ja też podniosłam się w robieniu zdjęć :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja też się uczę cały czas. Bloga mam ponad 4 lata, ale nie ma startu do Twojego :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak jak sobie przypomnę mój pierwszy szablon to śmiać mi się chce a zdjęcia były okropne. Dalej się szkolę, ale już jest o wiele lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dokładnie, czasem się dziwię że przeszłam przez tą całą "procedurę" zakładania bloga :).

    OdpowiedzUsuń
  5. Dla mnie blog to jakby moj mały świat od życia codziennego, od obowiązków. Taki czas na relaks. Blog nauczył mnie cierpliwości, inne mam podejście do kosmetyków, co chwile czegoś sie dowiem i naprawdę lubie blogować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Blog fajna sprawa :) aż się dziwie ze zalozylam go tak późno ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja dopiero startuję i doskonale znam Twoje problemy z początku blogowania :)

    OdpowiedzUsuń
  8. I ja się jeszcze muszę wiele nauczyć.Blogowanie to drugie moje życie, uwielbiam ten mój skrawek mojego świata :-) Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Gosiu, tak sobie myślę, że jeśli nie każdemu się przytrafia przekierowanie to dlatego, że ma w swojej wyszukiwarce ustawione blokowanie wyskakujących okienek. Jednak to moje przypuszczenia, pewności nie mam.
    Co do blogowania, mam wrażenie, że wszystko na codzień jest takie naturalne w prowadzeniu bloga. Robimy to i tamto rutynowo i wydaje się, że to nic szczególnego. Dopiero właśnie gdy mamy komuś pomóc widać ten kontrast, widać jak wiele się nauczyłyśmy i jak wiele potrafimy:)
    Także masz rację, blogowanie uczy i rozwija. Ja również bym chciała posiąść te umiejętności o których napisałaś:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Oj tak, blogowanie dużo daje :) Ja również zauważyłam ogromny progres w jakości moich zdjęć od kiedy mam bloga i instagrama - mimo braku jakiegokolwiek sprzętu :) Oczywiście, daleeeeeeko mi do pięknych, profesjonalnych blogerskich zdjęć ale jest i tak dużo lepiej niż było na początku, gdy dodawałam swoje pierwsze zdjęcia na bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Blogowanie to fajna sprawa. I faktycznie wiele się można dzięki niemu nauczyć. Zgadzam się z wszystkim tym co napisałaś. Też mam problem z reklamą po lewej stronie. Nie potrafię się tego dziadostwa pozbyć. Ale mam cicha nadzieję, że kiedyś nadejdzie ten piękny dzień i krzyknę "eureka"... :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Podpisuję się również pod tym , człowiek się rozwija i to jest wspaniałe :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

SEJF

:)